€:4,9743 $:4,4737
|
Anexa 3- Normele de intocmire si utilizare a facturii
Formular cu regim intern de tiparire si numerotare.
- Serveste ca:
- document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a bunurilor livrate si a serviciilor prestate;
- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document de incarcare in gestiunea cumparatorului;
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a cumparatorului;
- alte situatii prevazute expres de lege
- Se intocmeste, in doua sau mai multe exemplare pentru livrari de bunuri si/sau prestari de servicii.
in situat,ia in care factura nu se intocmes,te in momentul livrarii, bunurile livrate sunt insotite pe timpul transportului de avizul de insotire a marfii. in vederea corelarii documentelor de livrare, numarul si data avizului de insotire a marfii se inscriu in formularul de factura.
- Circula, dupa caz:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere, in vederea inregistrarii in evidentele operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitate;
- la cumparator:
la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea platii, precum si pentru inregistrarea in contabilitate.
- Se arhiveaza, dupa caz:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil.
ANEXA Nr. 4-Norme privind regimul intern de numerotare a facturii
Model aici
- Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
- Factura va avea un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar ce trebuie sa fie secvential, stabilit de societate, astfel incat sa se asigure necesarul in functie de numarul de facturi emis.
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
in alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
- Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura.
|
> 6.200 firme
> 640.000 Facturi
> 57.000 Chitante
> 125.000 Clienti
12 Martie 2024
Lucruri de stiu pentru E-factura:
* Legarea contului de aifacturi.ro de anaf, are o perioada de expirare de 30 de zile. Asta insemna ca odata pe luna trebuie sa va relegati conturile de anaf. Data exact a expirarii va fi afisata pe butonul 'facturi'.
* Platitorii de TVA trebuie sa isi puna in "Contul meu" si RO (fara spatiu) in fata la cui, ca altfel aplicatia ii ia ca neplatitori de TVA
* Clientilor externi trebuie sa le punei la CUI si identificatorul de tara (BG, PL, etc)
* Incercam sa aducem modificari, si sa dam erori mai umane in caz ca ceva nu merge bine, dar important e sa cititi erorile cu atentie, pentru ca erorile de la Anaf sunt incredibil de greu de descifrat.
9 Noiembrie 2023
Am implementat webservice-ul de la ANAF pentru factura electronica.
Acum o factura se poate descarca XML, PDF, se poate incarca la ANAF, se poate urmari statusul ei (daca este ok si receptionata de ANAF),
se poate vedea lista facturilor trimise intr-o perioada de timp.
Pentru a va folosi de aceasta functionalitate aveti nevoie de cont ANAF pe baza de certificat digital.
Puteti sa va legati contul de aifacturi.ro de contul de SPV de la ANAF, printr-un singur click, sau sa va setati manual in cont tokenul de autorizare obtinut prin alte aplicatii.
Tokenul obtinut de aici se poate folosi in orice alte aplicatii.
Mai multe detalii aici.
Incarcarea facturilor in SPV va fi obligatorie de la 01.01.2024.
10 Iul 2022
Acum facturile se pot descarca si in format electronic XML (beta). Acum acest format este obligatoriu pentru B2G, si va deveni obligatoriu pentru B2B.
Mai multe detalii aici.
In contul meu a aparut un camp nou, Nume firma, care va ajuta sa va setati numele complet la firmei pentru factura electronica
24 Iun 2019
Acum aifacturi.ro scoate bonuri compatibile cu casele de marcat Datecs prin driverul gratuit DUDE. Se foloseste o mica aplicatia disponibila la noi pentru automatizare. Doritorii o pot cere.
15 Sept 2016
Avem un update nou: se pot tipari 2 facturi per pagina, raportarea de facturi acum face si total in RON plus alte mici reglaje.
2 Iunie 2015
Reducerea TVA nu afecteaza functionarea aifacturi.ro. Fara sa modificam nimic pare ca functioneaza.
Vezi toate stirile
2 Decembrie 2013
Acum se pot tine NIR-uri si Bonuri de casa direct din aplicatie, stocul este mult mai precis la 3 zecimale, si 3 subdiviziuni. Aveti posibilitatea sa scoateti bonuri fiscale pe casa de marcat fiscala (momentan doar SAPEL).
2 August 2013
Acum daca pe factura e pus TVA 0 apare textul 'scutit', si la coloana de TVA apare '-'.
12 Ianuarie 2013
Am actualizat aifacturi.ro cu o mica modificare: la facturi se poate seta 'TVA LA INCASARE'.
12 Noiembrie 2012
Am actualizat aifacturi.ro cu noi functionalitati: meniu, tva setabil per serie din facturi, data contabila, total factura direct in liste, liste rapide pentru facturi din anumite categorie, nou status la facturi 'neincasabile' si alte mici ajustari.
|